top of page

La felicitat és el camí, no la meta


En català

Hola! Avui vull compartir amb tu un petit conte que tracta de la felicitat:

Hi havia una vegada un pescador que vivia en un petit poble i formava part d'una família molt humil. Cada dia anava a pescar i del que obtenia del mar s'alimentaven tots. Un dia va arribar en aquell poble un empresari. Estava de vacances, però sempre li costava molt desconnectar de la feina. Quan va veure el pescador, de seguida va pensar en idees de negoci. Es va apropar a ell i li va oferir que el podria ajudar a tenir més treballadors, més feina, més ingressos…i així, deixarien de ser una família humil i al cap d'uns anys podria jubilar-se i gaudir de tots aquests diners. El pescador que era molt savi, se'l va escoltar i li va agrair l'oferiment. Tot i així, li va respondre que ell ja era feliç amb la seva vida, que tenia tot el que necessitava.

La majoria de vegades som com l'empresari, fem i fem per buscar la felicitat. Pensem que l'objectiu és la felicitat i ens focalitzem només en això.

Necessitem ampliar el focus. En realitat, l'important és la nostra actitud davant de la vida, que ens ajudarà a anar gaudint de la felicitat.

La felicitat és el camí, no la meta

En castellano

Hola! Hoy quiero compartir contigo un pequeño cuento que trata de la felicidad: Había una vez un pescador que vivía en un pequeño pueblo y formaba parte de una familia muy humilde. Cada día iba a pescar y de lo que obtenía del mar se alimentaban todos. Un día llegó en aquel pueblo un empresario. Estaba de vacaciones, pero siempre le costaba mucho desconectar del trabajo. Cuando vio el pescador, enseguida pensó en ideas de negocio. Se acercó a él y le ofreció que le podría ayudar a tener más trabajadores, más trabajo, más ingresos … y así, dejarían de ser una familia humilde y al cabo de unos años podría jubilarse y disfrutar de todo este dinero. El pescador que era muy sabio, le escuchó y le agradeció el ofrecimiento. Aún así, le respondió que él ya era feliz con su vida, que tenía todo lo que necesitaba.

La mayoría de veces somos como el empresario, hacemos y hacemos para buscar la felicidad. Pensamos que el objetivo es la felicidad y nos focalizamos sólo en esto.

Necesitamos ampliar el foco. En realidad, lo importante es nuestra actitud ante la vida, que nos ayudará a ir disfrutando de la felicidad.

La FELICIDAD ES el camINO, no la meta

  • Facebook Basic Square
  • Grey Instagram Icon
bottom of page